TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Aplikacja wspierająca edukację studentów i doktorantów ze specjalnymi potrzebami składać się będzie z następujących modułów:
a. Moduł wsparcia pracy nad dokumentami studenckim.
Moduł umożliwi studentom z niepełnosprawnościami w pełni elektroniczne procedowanie spraw studenckich, tj.: - wypełnić i złożyć dowolny ze zdefiniowanych w systemie wniosków - dołączyć skany wszystkich wymaganych dokumentów - wysłać go w postaci elektronicznej do rozpatrzenia - śledzić status wniosku - otrzymać informację o jego rozpatrzeniu i decyzję odnośnie wnioskowanej sprawy. Dzięki tej funkcjonalności student nie będzie musiał dostarczać dokumentów fizycznie tylko będzie mógł to zrobić on-line. Dodatkowo zwiększa się poziom bezpieczeństwa danych wrażliwych - nie są one drukowane, tylko pobierane w formie cyfrowej z systemu ja zawierające i dostępne tylko dla osoby z odpowiednimi uprawnieniami.
b. Moduł kolejkowy i umawiania na spotkania.
Moduł ten będzie działał jako uniwersalne narzędzie rejestracji terminu. Rezerwacja będzie mogła być wykorzystana w wielu aspektach działania uczelni, tam gdzie istnieje potrzeba zarezerwowania przez osobę uprawnioną przedziału czasowego. Ułatwienie dotyczące OzN będzie polegało na tym, że system będzie je traktował w sposób uprzywilejowany, priorytetowym, co ułatwi im załatwianie szeregu formalności związanych ze studiowaniem. Ponadto aplikacja przy rezerwacji pomieszczeń będzie uwzględniała ich dostępność architektoniczną w kontekście różnych niepełnosprawności. Rejestracja terminów obejmie też usługi wsparcia psychologicznego oferowane przez Dział Dostępności i Wsparcia OzN,
c. Moduł asystenta dostępności cyfrowej.
Moduł będzie wsparciem we wdrażaniu ustaw dostępnościowych oraz w praktycznym wdrożeniu opracowanych w ramach projektu standardów dostępności cyfrowej Politechniki Wrocławskiej. Będzie on zawierał dwa narzędzia, których zadaniem bedzie:
1. wspomagać monitorowanie dostępności cyfrowej PWr, polegające na zautomatyzowanym audytowaniu dostępności i użyteczności treści publikowanych przez jednostki PWr, w szczególności stron WWW, dokumentów elektronicznych, multimedialnych obiektów zgodnie z standardami dostępności cyfrowej (WCAG 2.1). Narzędzie będzie też generowało raporty dla Działu Dostępności oraz będzie dostarczało odpowiednie instrukcji dotyczące poprawy wykrytych błędów w zakresie dostępności cyfrowej np. niewłaściwy kontrast, brak opisów alternatywnych, itd.
2. wspierać pracowników PWr tworzących materiały cyfrowe, które ustawowo muszą spełniać wymagania WCAG 2.1. Umożliwi pracę zdalną na zasobach cyfrowych: dokumentacjach elektronicznych, zdigitalizowanych publikacjach, materiałach multimedialnych. Dzięki mechanizmowi optycznego rozpoznawania znaków (OCR) narzędzie będzie mogło przeprowadzać korekty badanych tekstów i nadawać im semantykę godną z wymaganiami WCAG 2.1. Narzędzie będzie automatycznie walidować poziom dostępności dostosowanego materiału zgodnie z opracowanymi autorskimi schematami i procedurą. Ilość materiałów publikowanych codziennie przez wszystkie komórki organizacyjne Dzięki temu prawnicy PWR nie mający zawansowanej wiedzy informatycznej i wiedzy dotyczącej WCAG będą mogli tworzyć i publikować materiały dostępne.