TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Politechnika nowych szans

Stworzenie aplikacji wspierającej edukację studentów i doktorantów ze specjalnymi potrzebami

Aplikacja wspierająca edukację studentów i doktorantów ze specjalnymi potrzebami składać się będzie z następujących modułów:


a. Moduł wsparcia pracy nad dokumentami studenckim.

Moduł umożliwi studentom z niepełnosprawnościami w pełni elektroniczne procedowanie spraw studenckich, tj.: - wypełnić i złożyć dowolny ze zdefiniowanych w systemie wniosków - dołączyć skany wszystkich wymaganych dokumentów - wysłać go w postaci elektronicznej do rozpatrzenia - śledzić status wniosku - otrzymać informację o jego rozpatrzeniu i decyzję odnośnie wnioskowanej sprawy. Dzięki tej funkcjonalności student nie będzie musiał dostarczać dokumentów fizycznie tylko będzie mógł to zrobić on-line. Dodatkowo zwiększa się poziom bezpieczeństwa danych wrażliwych - nie są one drukowane, tylko pobierane w formie cyfrowej z systemu ja zawierające i dostępne tylko dla osoby z odpowiednimi uprawnieniami.


b. Moduł kolejkowy i umawiania na spotkania.

Moduł ten będzie działał jako uniwersalne narzędzie rejestracji terminu. Rezerwacja będzie mogła być wykorzystana w wielu aspektach działania uczelni, tam gdzie istnieje potrzeba zarezerwowania przez osobę uprawnioną przedziału czasowego. Ułatwienie dotyczące OzN będzie polegało na tym, że system będzie je traktował w sposób uprzywilejowany, priorytetowym, co ułatwi im załatwianie szeregu formalności związanych ze studiowaniem. Ponadto aplikacja przy rezerwacji pomieszczeń będzie uwzględniała ich dostępność architektoniczną w kontekście różnych niepełnosprawności. Rejestracja terminów obejmie też usługi wsparcia psychologicznego oferowane przez Dział Dostępności i Wsparcia OzN,


c. Moduł asystenta dostępności cyfrowej.

Moduł będzie wsparciem we wdrażaniu ustaw dostępnościowych oraz w praktycznym wdrożeniu opracowanych w ramach projektu standardów dostępności cyfrowej Politechniki Wrocławskiej. Będzie on zawierał dwa narzędzia, których zadaniem bedzie:
1. wspomagać monitorowanie dostępności cyfrowej PWr, polegające na zautomatyzowanym audytowaniu dostępności i użyteczności treści publikowanych przez jednostki PWr, w szczególności stron WWW, dokumentów elektronicznych, multimedialnych obiektów zgodnie z standardami dostępności cyfrowej (WCAG 2.1). Narzędzie będzie też generowało raporty dla Działu Dostępności oraz będzie dostarczało odpowiednie instrukcji dotyczące poprawy wykrytych błędów w zakresie dostępności cyfrowej np. niewłaściwy kontrast, brak opisów alternatywnych, itd.
2. wspierać pracowników PWr tworzących materiały cyfrowe, które ustawowo muszą spełniać wymagania WCAG 2.1. Umożliwi pracę zdalną na zasobach cyfrowych: dokumentacjach elektronicznych, zdigitalizowanych publikacjach, materiałach multimedialnych. Dzięki mechanizmowi optycznego rozpoznawania znaków (OCR) narzędzie będzie mogło przeprowadzać korekty badanych tekstów i nadawać im semantykę godną z wymaganiami WCAG 2.1. Narzędzie będzie automatycznie walidować poziom dostępności dostosowanego materiału zgodnie z opracowanymi autorskimi schematami i procedurą. Ilość materiałów publikowanych codziennie przez wszystkie komórki organizacyjne Dzięki temu prawnicy PWR nie mający zawansowanej wiedzy informatycznej i wiedzy dotyczącej WCAG będą mogli tworzyć i publikować materiały dostępne.

Politechnika Wrocławska © 2024